De speler verwelkomen

Jouw Klik-Alonzo-script wordt uitgevoerd wanneer op Alonzo wordt geklikt.
Op deze pagina maak je een tweede script dat de speler verwelkomt wanneer er op de groene vlag Geen Afbeelding wordt geklikt.
Geen Afbeelding

Blokken die eruit zien als dit besturings-blok worden gebruikt om een gebeurtenis te detecteren. Bijvoorbeeld het klikken op een sprite, het indrukken van een toets of het klikken op de groene vlag. Ze vertellen het script dat het aan de slag moet wanneer de gebeurtenis plaatsvindt. Snap!programmeurs noemen ze kopblokken, omdat deze blokken zich alleen bovenaan het script kunnen bevinden (om het script te activeren)

Klikken op de groene vlag Geen Afbeelding activeert alle scripts die beginnen met een Geen Afbeeldingkopblok.
Het rode stopteken Geen Afbeelding (rechts van de groene vlag) stopt alle actieve scripts.

Geen AfbeeldingDraai de rollen om

  1. Open het H1L1-KlikAlonzo bestand.
  2. Maak een tweede script waarin Alonzo beweegt naar (190, -130) en een welkomstboodschap zegt wanneer de groene vlag wordt aangeklikt. Alonzo kan bijvoorbeeld zeggen "Welkom bij 'het Klik Op Alonzo Spel!' blijf op mij klikken als je kan!".
  3. Je kan dit doen met slechts drie blokken, waaronder Geen Afbeelding en het zegblok.
  4. Zorg ervoor dat de boodschap weggaat wanneer de speler op Alonzo klikt.
    Het Geen Afbeelding blok met een lege invoer zorgt dat de sprite niks zegt.
  5. Controleer of je game doet wat je wilt:
    • Wanneer er op de groene vlag geklikt wordt, zou Alonzo moeten bewegen naar (190, -130) en de boodschap roepen.
    • Wanneer er op Alonzo geklikt wordt, zou de boodschap moeten verdwijnen en zou Alonzo naar een willekeurige plaats op het speelveld moeten bewegen en de andere kant op kijken.
  6. Geen AfbeeldingHet is nu een goed moment om je werk op te slaan

TerugVolgende