In dit project, ga je het speel nootblok in Snap! gebruiken
om muziek te maken terwijl je abstracte data-types en functies van hogere ordes herhaalt.
speelscripts en vergelijk ze. Voer ieder script een aantal keer uit.
speel nootblok zijn muzikale toonhoogtes. Hoe hoger
de waarde,hoe hoger de noot. Je kan als invoer een heel getal tussen 0 en 127 gebruiken. Het
getal 60 is de centrale C.

voor iedere in Hoofdstuk
2
Les 2.houd in Hoofdstuk
2 Les 3.map in Hoofdstuk
3 Les 1.Toonhoogte is hoe hoog of laag een muzieknoot is; de waarde van de toonhoogte moet
in het eerste invoervak van het speel nootblok.
De lengte van een noot is hoe lang de noot gespeeld wordt (het aantal tellen); de
waarde van de lengte moet in het tweede invoervak van het speel nootblok.
noot ADT (abstract datatype) om de toonhoogte en lengte van iedere noot in een
lied bij te houden.
voor iedere samen met je selectors om een
speel liedblok en debug problemen die je tegenkomt.
map + 5 doet met het geluid wat je hoort.
mapblok samen met je ADT-blokken om een rapporteur te maken die een lijst
met noten transponeert (verschuift). Deze rapporteur heeft als invoer een lijst met noten en een
getal dat aangeeft hoeveel de noten getransponeerd (verschoven) moeten worden. Het rapporteert de
aangepaste noten. Dit blok kan er als volgt uit zien:
transponeerblok met
verschillende verschuifgetallen zodat je de invloed van het blok kan horen.