Eerst wordt de muis gebruikt om rechthoeken te tekenen, dit is de tekenfase. Daarna wanneer de gebruiker op de spatiebalk drukt, eindigt de tekenfase en krijgt de muis de functie van een verf-emmer zoals in een tekenprogramma. Als nu met de muis ergens wordt geklikt krijgt het hele begrensde gebied om deze plek dezelfde kleur. Hieronder staan twee voorbeelden van deze 2 fases.
Voorbeeld van de tekenfase:
Voorbeeld van de vulfase:
hoek
-constructor, die een lijst rapporteert met de x- en y-coördinaten
van een hoek.
x van hoek
and y van hoek
die als invoer een
hoek hebben en respectievelijk de x- of y-waardes geven van de ingevoerde
hoek.
rechthoek
-ADT om de twee tegenovergestelde hoeken op te slaan van één
rechthoek.
Net als in het Animatie Studio-project van de vorige pagina, moet het tekenveld vaak leeg worden gemaakt en opnieuw getekend zodat de gebruiker kan zien hoe iedere nieuwe rechthoek van grootte verandert terwijl hij getekend wordt. Het programma heeft een manier nodig om alle rechthoeken die al getekend zijn op te slaan, zodat ze opnieuw getekend worden nadat het tekenveld leeg gemaakt is.
waar
of
onwaar
) opslaat om bij te houden in welke fase het programma zit (de tekenfase of
vulfase).
teken rechthoek
-blok en test of het correct werkt.