Op deze pagina, ga je code ontwikkelen voor de knoppen van "Voeg Contact Toe" en "Maak Lijst Leeg" in je contactenlijstprogramma.
contact
-constructor.Je moet alle gegevens van de gebruiker apart inzamelen (naam, adres en telefoonnummer).
vraag
- en
antwoord
blokken gebruiken uit het Waarnemen-palet. Je kan dan
de antwoorden van de gebruiker opslaan in scriptvariabelen.
Je vraagt dan een voor een voor ieder stuk informatie en slaat ze ook een voor
een op. Pas als je alle informatie hebt maak je een contact
met de
constructier die je toevoegt aan contactenlijst
.
contact
blok.vraagt
aan de gebruiker een specifieke vraag
(bijvoorbeeld: "Wat is het adres van dit contact?") en rapporteert vervolgens
het gegeven antwoord
.
Je zou een algemener
hulpblok kunnen maken (nog een abstractie) die je gebruikt in de 3 hulpblokken
hierboven. Dan hoef je niet 3 keer het vraag
- en
antwoord
script opnieuw te schrijven.
Je kan deze voorbeelden gebruiken of je eigen informatie verzinnen.
Naam | Adres | Telefoonnummer |
---|---|---|
Bo van der Kabarchenbok | Kerkstraat 123, Amsterdam | 212-555-1234 |
Alex Ypsilinti | Zuidplein 382, Assen | 208-555-6789 |
Yasmine Katadreuffe | Hoofdlaan 420, Maastricht | 617-555-1098 |
vragen
"Typ 'l' om de lijst leeg te maken, klik op elke
andere knop om terug te gaan."verstop-variabele
- en laat variabele zien
knoppen om de
contactenlijst te verstoppen tot het einde van ieder sprite's script.