Dit zijn werken van de kunstenaars Josef Albers, Maya Hayuk, Wassily Kandinsky, Atta Kwami, Kazimir Malevich, Carlos Merida, Piet Mondriaan, Alma Thomas en Theo van Doesburg. De uitgangspunten en stijlen verschillen, maar alle werken zijn ze gebaseerd op veelhoeken en cirkels.
In deze les ga je veelhoeken creƫren om je eigen 'kunst' te maken:
Op deze pagina zet je de eerste stappen met het tekenen van een vorm in
Snap!.
Je gebruikt het repeat
-blok om dezelfde code meerdere malen uit te
voeren.
Een algoritme is een opeenvolging van stappen die gewoonlijk door een computer worden uitgevoerd. In sommige programmeertalen, zoals Snap!, programmeer je een algoritme door blokken (individuele opdrachten) te slepen en aan elkaar vast te maken. In andere talen typ je de instructies. Het idee is hetzelfde.
Wissel wie er achter het toetsenbord zit.
neem .. stappen
blok van jouw script. draai .. graden
en herhaal ..
keer
blokken. Probeer zo een driehoek te tekenen. maak_pengrootte
blok om het uit te voeren nadat je het gewenste getal hebt ingevoerd.
pen_neer
en pen_omhoog
uit het groene
Pen-palet om de pen wel of geen spoor te laten tekenen.