In deze les ga je met twee sprites programmeren. Één sprite gaat je muis volgen. De ander gaat de eerste sprite achtervolgen. Wanneer ze elkaar aanraken, zullen ze een praatje houden met elkaar.
Op deze pagina, ga je de eerste sprite programmeren zodat hij je muis volgt en de tweede sprite programmeren zodat hij in de richting van de eerste wijst, als voorbereiding op het achtervolgen.
Het blok aan de bovenkant van het script heet een hoedblok. De vorm
benadrukt dat het alleen aan het begin van een script kan worden gebruikt.
Hoedblokken zeggen niet wat het script moet doen; ze zeggen wanneer het
script iets moet doen. Hoedblokken zeggen door middel van welke gebeurtenis
het script moet beginnen. In dit geval start het script wanneer er op de groene
vlag geklikt wordt.
Om dit script te stoppen , klik je op de knop met het rode stop teken:
richt naar
blok om hem naar Sprite te richten. De animatie hieronder
laat zien hoe het moet.
herhaalt
, zodra er op de
groene vlag geklikt is. wanneer
wordt aangeklikt
, dus
allebei de scripts zijn bezig wanneer de