Dit zijn de werken van kunstenaars Josef Albers, Maya Hayuk, Vassily Kandinsky, Atta Kwami, Kazimir Malevich, Carlos Merida, Piet Mondrian, Alma Thomas, en Theo van Doesburg. De stijlen zijn anders, maar allemaal zijn ze gebaseerd op veelhoeken en cirkels
In deze les, zul je veelhoeken creëren om je eigen kunst te maken:
Op deze pagina, zul jij de eerste stappen zetten met het tekenen van een vorm in
Snap! door het repeat
-blok te gebruiken om dezelfde code meerdere malen uit te
voeren.
Een algoritme is een opeenvolging van stappen die uitgevoerd kunnen worden door de computer. In sommige programmeertalen, zoals Snap!, programmeer jij een algoritme door blokken (individuele opdrachten) te slepen en aan elkaar vast te maken. In andere talen schrijf je de instructies. Het idee is hetzelfde.
Verwissel van wie er aan het programmeren is.
neem stappen
blok van jouw script, en
klik nogmaals op het script om het met de nieuwe waarden uit te voeren.draai ... graden
en herhaal ...
keer
blokken. Probeer zo een driehoek te tekenen. maak pengrootte
blok om het uit te voeren nadat je het nummer ingevoerd hebt.