Hoofdstuk 1 Les 1: Het klik-op-Alonzospel, Pagina 6

Maak er een spel van

Op deze pagina ga je je game aanpassen zodat het een echt spel wordt. Elke keer als de speler op Alonzo klikt, zal Alonzo een beetje lichter van kleur worden. Het doel van het spel is om Alonzo telaten verdwijnen.

Geen Afbeelding

  1. Om te zorgen dat Alonzo blijft bewegen, heb je een blok nodig dat zegt 'herhaal dit'. Dat doet dit blok:
    Geen Afbeelding
    Pas nu je Alonzo script aan zodat het blijft lopen.
    Geen Afbeelding
    De geschakelde blokken binnen het herhaal blok zullen doorlopen worden totdat je op het rode stopteken drukt. Of totdat het script op een andere manier gestopt wordt.
  2. Alonzo beweegt te snel! Gebruik het Geen Afbeelding blok om hem langzamer te laten bewegen. Je kunt de wachttijd groter of kleiner maken als je wilt.
  3. Het commando Geen Afbeelding past Alonzo's helderheid aan. Probeer verschillende getallen als invoer om te zien wat het effect is.
  4. Pas nu je script zo aan dat elke keer dat je op Alonzo klikt, hij een beetje lichter wordt.
  5. Speel je spel een paar keer. Speel met de code om het makkelijker of moeilijker te maken.
  6. Je kunt het spookeffect en de wachttijd gebruiken om het spel aan te passen.
  1. Gebruik nog een blok om het spook-effect met -5 te veranderen, elke keer dat Alonzo beweegt zonder dat er op hem wordt geklikt.
    Geen Afbeelding Hoe verandert dit het spel?
TerugVolgende