Groet Spelers
in een ander programmaVaak is het zo dat een stukje code dat je eerder hebt geschreven van pas komt in een nieuw project.
Op deze pagina, ga je je groet speler
blok kopiëren naar je
Raad-het-getalspel, zodat je het daar kunt gebruiken.
groet speler
. Zodra het correct werkt, kan je het
exporteren. (De instructies hiervoor staan hieronder.)
groet speler
blok.
groet speler
. Kan je zien wat er fout gaat?Als je een script uit het originele programma haalt en het daarna ergens anders te gebruikt, gaat er soms iets fout. Het kan zijn dat het script afhankelijk is van een zelfgemaakt blok dat niet bestaat in het nieuwe programma, of (zoals in dit geval) dat het script afhankelijk is van een globale variabele die niet gedefinieerd is in het nieuwe programma.
Om dit probleem op te lossen zodat je het geïmporteerde blok goed kunt gebruiken, zul je de globale variabele moeten definiëren in je nieuwe programma. Afhankelijkheden zijn een reden om, indien mogelijk, een scriptvariabele in plaats van een globale variabele te gebruiken. Dit is zo omdat ze gedefinieerd zijn in het script zelf in plaats van het project, daarom verdwijnen ze niet als je het blok in een ander project gebruikt.
Als spelerslijst wordt geïnitialiseerd elke keer wanneer het spel opnieuw start, zal het spel nooit een naam onthouden. Je zult dus een ander moment moeten bedenken om het spel te starten dan het initialiseren van de spelerslijst. Bijvoorbeeld, je kunt de groene vlag gebruiken om de lijst te initialiseren, en de spatiebalk gebruiken om het Raad-het-getalspel te starten.