Zoeken in een gesorteerde lijst

In deze les, zul je de verschillende algoritmes verkennen om een lijst te doorzoeken.

Op deze pagina, zul je het Raad-het-getalspel van Hoofdstuk 2 herzien om de computer je nummer te laten raden.

    Je hebt een Raad-het-getalspel gemaakt in Hoofdstuk 2, Les 2: Kunst maken met het gebruik van datastructuren.
  1. Een simpele versie van het Raad-het-getalspel staat in de projectlink hieronder: klik op het blok om het te openen.
    Geen Afbeelding
  2. Speel het spel een paar keer en houd bij hoe vaak je moest raden om het geheime getal van de computer te vinden.
Alex: Het beste wat ik deed was 12 keer raden.
Bo: Ik heb het ooit in 4 keer geraden. Ik denk dat dat het beste is wat je kan doen.
Yasmine: Als je echt geluk hebt, had je het in één keer kunnen raden.
Bo: Maar ik heb een strategie die niet alleen geluk is.
Yasmine: Je hebt een strategie waarbij je nooit meer dan 4 keer hoeft te raden?!
Bo: Niet altijd 4, maar altijd een stuk minder dan 12.
  1. Geen Afbeelding Welke strategie kan worden gebruikt om betrouwbaar een getal te raden in veel minder dan 12 pogingen? Beschrijf je strategie duidelijk genoeg zodat anderen deze kunnen gebruiken.
  2. Bouw samen met je partner een programma dat je strategie gebruikt om het geheime nummer van iemand te raden. Als je geheime nummer 19 is, zou het programma ongeveer zo moeten werken:
    Geen Afbeelding
    Er zijn drie sprites met kostuums ("te klein", "precies goed" en "te groot") die verborgen zijn in je projectbestand. Gebruik het verschijnblok in het menu "Uiterlijk" om ze te zien.
Terug Volgende