In dit project, ga je het speel noot
blok in Snap! gebruiken
om muziek te maken terwijl je abstracte data-types en functies van hogere ordes herhaalt.
speel
scripts en vergelijk ze. Voer ieder script een aantal keer uit.
speel noot
blok zijn muzikale toonhoogtes. Hoe hoger
de waarde,hoe hoger de noot. Je kan als invoer een heel getal tussen 0 en 127 gebruiken. Het
getal 60 is de centrale C.
voor iedere
in Hoofdstuk
2
Les 2.houd
in Hoofdstuk
2 Les 3.map
in Hoofdstuk
3 Les 1.Toonhoogte is hoe hoog of laag een muzieknoot is; de waarde van de toonhoogte moet
in het eerste invoervak van het speel noot
blok.
De lengte van een noot is hoe lang de noot gespeeld wordt (het aantal tellen); de
waarde van de lengte moet in het tweede invoervak van het speel noot
blok.
noot
ADT (abstract datatype) om de toonhoogte en lengte van iedere noot in een
lied bij te houden.
voor iedere
samen met je selectors om een blok te bouwen
dat een lijst met noten als invoer heeft en iedere toonhoogte voor zijn specifieke
lengte speelt.
speel lied
blok en debug problemen die je tegenkomt.
map + 5
doet met het geluid wat je hoort.
map
blok samen met je ADT-blokken om een rapporteur te maken die een lijst
met noten transponeert (verschuift). Deze rapporteur heeft als invoer een lijst met noten en een
getal dat aangeeft hoeveel de noten getransponeerd (verschoven) moeten worden. Het rapporteert de
aangepaste noten. Dit blok kan er als volgt uit zien:
transponeer
blok met
verschillende verschuifgetallen zodat je de invloed van het blok kan horen.