Animatie-Studio

In dit project, ga je een een studio bouwen voor het ontwerpen en animeren van een karakter.

Geen Afbeelding

In dit project:

  1. Kijk de volgende video. Bespreek met je partner hoe je dit project aan zou pakken. Denk goed na over welke gegevens je bij moet houden en hoe je dit kan doen met behulp van lijsten.
  2. Tips voor het plannen:
    • Hoe kan je de x- en y-posities van de muis opslaan terwijl de tekening gemaakt wordt?
    • Waarom is het belangrijk om de volgorde van de locaties te onthouden?li>
    • Gebruik de pijltjes toetsen om de hele afbeelding te bewegen.
    • Hoe moet de locatie-informatie in de lijst ge-updatet worden om op deze manier te bewegen?
    • Hoe moet de nieuwe tekening gemaakt worden gebaseerd op de nieuwe locaties?
  3. Start met programmeren! Veel dingen zullen duidelijk worden tijdens het programmeren.

Je zou het warp-blok kunnen gebruiken om je animaties sneller te laten verschijnen.
Geen Afbeelding

Als je het vinkje uitzet bij de puntenlijst-variabele in het Variabelen-palet, dan gaat je animatie sneller omdat je computer niet honderderen coördinaten hoeft te laten zien.
Geen Afbeelding

Brainstorm met je partner over manieren om je project uit te breiden. Hier zijn wat ideeën:

  1. Gebruik abstractie en herschrijf je code zodat alle invoer van de pijltjestoetsen wordt verwerkt met maar één blok met invoeren.
  2. Voeg een achtergrond en geluidjes/muziek toe aan je animatie.
  3. Geef de gebruiker meer opties (zoals kleur, pendikte, etc.) tijdens het tekenen.
  4. Maak een aantal animaties met je Animatie-Studio programma. Neem je animatie op en pas het aan met een programma zoals Screencast-O-Matic. Je kan hierna je werk op YouTube zetten en delen met je klasgenoten.

Terug Volgende