Hints voor het spel Pong

  1. Geen Afbeelding
    Bekijk het startproject waar een rechthoekige sprite voor het batje en een ronde sprite voor de bal al zijn gemaakt.
  2. Schrijf de code voor het batje eerst. Het batje mag alleen omhoog en -laag bewegen bij de rechterkant van het scherm. Wanneer de gebruiker op de pijltjes omhoog/omlaag drukt, moet het batje een bepaalde hoeveelheid omhoog of omlaag gaan. Het batje moet alleen nooit buiten het scherm komen. De volgende blokken zijn misschien handig.
    Geen Afbeelding
  3. De code voor de bal is iets lastiger omdat het moet stuiteren van het batje. Zorg dat de bal begint in het begin van het scherm en geef hem een willekeurige startrichting waarheen de bal begint te bewegen. Controleer daarna of de bal bij de hoek van het scherm is of het batje aanraakt. In beide gevallen moet de bal stuiteren. Snap! bevat al een blok om van de hoeken van het scherm te stuiteren.
    Geen Afbeelding
    Je kan de code schrijven voor het stuiteren van de bal door je te bedenken dat de bal van het batje stuitert met precies de tegenovergestelde richting waarmee hij aankomt. Onthoud dat in Snap! positieve hoeken met de klok mee van boven beginnen en negative hoeken tegen de klok in.
    Geen Afbeelding Geen Afbeelding
    Schrijf nu de code voor de bal, de volgende blokken zijn waarschijnlijk handig.
    Geen Afbeelding